Wydarzenia jednorazowe
Perły Kameralistyki Polskiej


kogutki

Projekt Perły kameralistyki polskiej zakłada przedstawienie londyńskim melomanom, w czasie sprawowania przez Polskę prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, utworów kameralnych kompozytorów polskich w wykonaniu artystów rozpoznawanych i uznanych na międzynarodowych scenach.

Program koncertu skonstruowany został tak, by przedstawić słuchaczom wybór znaczących dla historii muzyki polskiej, ale również uznanych na scenach koncertowych całego świata utworów. Jedna z części koncertu poświęcona będzie w całości twórczości Karola Szymanowskiego. Zostanie zaprezentowany także kwintet fortepianowy Juliusza Zarębskiego, jeden z najpiękniejszych w literaturze muzycznej.

W programie znajduje się także utwór twórcy zagranicznego, dla którego kultura polska jest ważnym źródłem inspiracji: specjalnie na potrzeby projektu powstanie transkrypcja utworu Roxanny Panufnik - kompozytorki brytyjskiej o korzeniach polskich (Roxanna Panufnik jest córką Andrzeja Panufnika).

Koncert odbędzie się w dzień po 20. rocznicy śmierci Andrzeja Panufnika, która mija 27 października. Organizatorzy i artyści dedykują koncert Jego pamięci.

 

 

 

Miejsce i czas

Data: 28 październik 2011 godz. 19:30

Miejsce: Cadogan Hall 5 Sloane Terrace, Londyn SW1X9DQ

 

Program

 

Lecioły zórazie

U jeziorecka

Ściani dumbek

Wysła burzycka

Leć głosie po rosie

Bzicem kunia

Moderato dolce e tranquillo

Vivace, scherzando

Lento

Wersja na kwintet fortepianowy i głos (2011)

Prawykonanie: 30 kwiecień 1885

Allegro

Adagio

Scherzo

Finale

Wykonawcy

 


Śpiewająca sopranem solistka Warszawskiej Opery Kameralnej, znana i uznana na scenach operowych całego świata. Wszechstronność zainteresowań Olgi Pasiecznik potwierdza jej różnorodny repertuar. Oprócz ról operowych chętnie wykonuje utwory koncertowe dawne oraz dzieła kompozytorów współczesnych. Jednym z jej sztandarowych repertuarów są recitale z pieśniami. Nagranie Pieśni Kurpiowskich Karola Szymanowskiego z 1997 roku przyniosło artystce nagrodę Polskiej Akademii Fonograficznej – Fryderyk.

 

Amerykański pianista rezydujący w Krakowie oraz w Londynie, gdzie jest wykładowcą w Royal College of Music. Artysta od lat propaguje kulturę polską, koncertując z repertuarem chopinowskim (jest zwycięzcą Konkursu Chopinowskiego z 1990 roku). Gra z najlepszymi orkiestrami, jak choćby Hallé Orchestra, the BBC Symphony Orchestra, the Berlin Symphony Orchestra. Bardzo dobrze odnajduje się na polu kameralistyki. Wśród zespołów, z którymi współpracował są kwartety Balcea, Tokyo, Endellion, Vogler i wiele innych. W 2006 roku w kategorii Muzyka Kameralna otrzymał wraz z zespołem Piazzoforte nagrodę PAF - Fryderyk za nagranie utworów Astora Piazzolli.

 

 

(Andriej Bielow vln I, Grzegorz Kotów vln II, Vladimir Mytyka vla, Marcin Sieniawski vlc) – założony w 1995 roku jest dzisiaj jednym z najlepiej rozpoznawalnych zespołów kameralnych młodej generacji. Grę kwartetu charakteryzuje idealna harmonia intelektu oraz emocji. Zespół nieustannie potwierdza swoją klasę zdobywając nagrody i wyróżnienia na międzynarodowych konkursach i festiwalach (w tym pierwsze nagrody na 'Premio Vittorio Gui' we Florencji, czy na hanoverskim 'In Memoriam Dimitri Schostakowitsch'). W roku 2007 Szymanowski Quartet został uhonorowany przez polski rząd medalem za zasługi w promowaniu kultury polskiej.

 

 

 

Bilety

 

25£, 20£, 15£

 

Możliwość nabycia

 

telefonicznie:  020 7730 4500
on-line: www.cadoganhall.com
osobiście: Cadogan Hall, 5 Sloane Tarrace, Londyn

Przy zakupie drogą internetową lub telefoniczną doliczana jest opłata 2,

 

Mecenasi i Partnerzy projektu

logotypy_londyn

Organizator

 
 
Dofinansowano ze środków Polskiego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 
 
Project cofinanced by the Ministry of Culture and National Heritage of the Republic of Poland


 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 
Kantorei Sankt Barbara - Modlitwa na zakończenie dnia, czyli Noc Sakralna w bazylice oo. Dominikanów
chór kantorei14/15/16 sierpnia to noce, podczas których bez żadnych ograniczeń będzie można zwiedzać kościoły, bazyliki, sanktuaria, klasztory i opactwa (również te niedostępne na codzień) na terenie całego Krakowa.

Z tej okazji Stowarzyszenie Pro Musica Mundi ma przyjemność zaprosić Państwa na koncert chóru Kantorei Sankt Barbara oraz orkiestry L'Estate Armonico wraz ze znanymi i lubianymi solistami, który odbędzie się 15 sierpnia w bazylice oo. Dominikanów o godzinie 22:30.

 

 

WSTĘP WOLNY!

Wykonawcy:

Anna Pehlken - sopran

Łukasz Dulewicz - alt

Szczepan Kosior - tenor

Tomasz Jarosz - bas

Kantorei Sankt Barbara

L'Estate Armonico

pod dyrekcją Wiesława Delimata

 

W programie:

Przeznaczona na 7 niedzielę po Trójcy Przenajświętszej, napisana została przez młodego Bacha w roku 1714. Bardzo skromna obsada wokalno-instrumentalna zakłada wyłącznie solowy głos altowy i instrumenty smyczkowe. Kantata składa się z 3 części: Aria – Recitativo – Aria. Tekst utworu jest medytacją nad grzechem. Myśl wyrażona w recytatywie – Grzech z zewnątrz przepiękny i kuszący, wewnątrz jest zabójczy - znajduje swe dopełnienie w obydwu ariach.

To dzieło jeszcze wcześniejsze, pochodzi z lat 1707-1708. Tekst składa się wyłącznie z cytatów biblijnych i chorału. Podstawę stanowi Psalm CXXX o charakterze pokutnym. Kompozycja zbudowana jest symetrycznie, początek, środek i koniec wykonuje chór, ogniwa środkowe to arie, zestawione z melodią protestanckiego chorału. Obsada instrumentalna jest typowa dla wczesnego okresu twórczości Bacha, solowemu obojowi i skrzypcom towarzyszą dwie wiole i grupa basso continuo.

Napisana została przez Schuberta w kilka zaledwie dni w okresie od 2 do 7 marca 1815 roku. Mimo, że jest jedną z najkrótszych Mszy Schuberta, zawiera wszystkie części cyklu mszalnego: Kyrie, Gloria, Credo, Sanctus i Agnus Dei. Bardzo skromna, jak na epokę romantyczną, obsada instrumentalna, zakłada użycie wyłącznie instrumentów smyczkowych i organów. Intymny i skupiony charakter dzieła pozwala skoncentrować uwagę słuchacza na religijnym przeżyciu. Męskie głosy solowe ( tenor, bas) eksponowane są w sposób subtelny i delikatny, jedynie sopranowi powierzył kompozytor partię bardziej rozbudowana i samodzielną

 

 

 

 

źródło: www.krakow.pl


 

 


 

 
«PoczątekPoprzednia123NastępnaOstatnie»

Strona 1 z 3