PROGRAM
J. Haydn TE DEUM
J. S. Bach MAGNIFICAT in D BWV 243
1. Coro – Magnificat anima mea Dominum
2. Aria Sopran II – Et exsultavit spiritus meus in Deo salutari meo
3. Aria Sopran I – Quia respexit humilitatem ancillae suae
4. Coro – Omnes generationes
5. Aria Bas – Quia fecit mihi magna qui potens est
6. Aria (Duet Alt i Tenor) – Et misericordia a progenie in progenies timentibus eum
7. Coro – Fecit potentiam in brachio suo, dispersit superbos mente cordis sui
8. Aria Tenor – Deposuit potentes de sede et exaltavit humiles
9. Aria Alt – Esurientes implevit bonis et divites dimisit inanes
10. Aria (Tecet, Sorpan I , II, Alt) Suscepit Israel
11. Coro – Sicut locutus est ad Patres nostros, Abraham et semini eius in saecula
12. Coro – Gloria Patri, gloria Filio,gloria et Spiritui Sancto!
Sicut erat in principio et nunc et semper et in saecula saeculorum. Amen
Wykonawcy
Izabela Szota – sopran. Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną Krakowie w specjalnościach pedagogicznej oraz dyrygowanie zespołami wokalno-instrumentalnymi oraz klasę śpiewu prof. T. Wessely. Stypendystka Ministra Kultury i Sztuki. Specjalizuje się w wykonywaniu muzyki epoki baroku. Jej bogaty repertuar obejmuje partie oratoryjne, operowe, także operetkowe, musicalowe i pieśni. Jako solistka i kameralistka współpracowała z wieloma zespołami oraz teatrem dramatycznym Bückleina w Krakowie. Występowała w prestiżowych salach wielu krajów Europy (Anglia, Francja, Belgia, Hiszpania, Włochy, Szwajcaria, Niemcy, Ukraina, Litwa, Czechy) i Polski m.in. na Zamku Królewskim w Warszawie i Krakowie. Brała udział w licznych Festiwalach w Polsce i Francji. Posiada w dorobku nagrania TV i CD. Prowadzi również działalność pedagogiczną. W latach 2000 – 2006 dyrektor Szkoły Muzycznej I stopnia przy SOSW dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących w Krakowie, od 2006 dyrektor Szkoły Muzycznej I stopnia w Wieliczce. Jest dyrygentem wielickiego chóru mieszanego Camerata oraz chórów szkolnych, z którymi zdobyła wiele nagród.
Anna Pehlken – mezzosopran. Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie 2003, klasa śpiewu A. Monasterskiej. W roku 2007 ukończyła studia podyplomowe – Konzertexamen w Musikhochschule Köln – Klasa Śpiewu Solowego Prof M. Pick – Hieronimi. Na stałe mieszka w Niemczech. Brała udział w kursach mistrzowskich, festiwalach, koncertach krajowych i zagranicznych oraz prawykonaniach muzyki współczesnej. Repertuar artystki obejmuje recitale pieśni, muzykę kameralną, program operowy, oratoryjno – kantatowy, musical, muzykę teatralną i filmową, oraz muzykę współczesną. Zdobywała liczne laury i wyróżnienia na festiwalach, konkursach w Polsce i zagranicą, a także stypendia twórcze m.in. III nagroda w konkursie w Dusznikach – Zdroju 2002, Nagroda Specjalna Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków w VII Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w 2002, stypendium Ministerstwa Kultury, Stypendium Twórcze Miasta Krakowa przyznawane przez Prezydenta i Radę Artystyczną Miasta Krakowa – 2002.
W roku 2007 wzięła udział w światowej premierze operetki Karola Szymanowskiego, “Loteria na mężow Nr. 69”, Opera Krakowska, Teatr im. J. Słowackiego.
Agnieszka Monasterska – mezzosopran.Ukończyła z wyróżnieniem studia wokalne w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Barbary Walczyńskiej. Brała udział w licznych festiwalach w kraju i za granicą, wykonując partie oratoryjne (Wratislavia Cantans, Warszawska Jesień, Dni Muzyki Organowej, Oregon Bach Festival, Europäisches Musikfest Stuttgart, Seoul International Music Festival, Muzyka w Starym Krakowie). Dokonała szeregu nagrań archiwalnych z Orkiestrą i Chórem Polskiego Radia i TV w Krakowie. Od wielu lat jest członkiem zespołu Capella Cracoviensis. Jest równocześnie pedagogiem śpiewu w Akademii Muzycznej w Krakowie.
Rafał Bartmiński – tenor. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Uczestnik i laureat wielu konkursów polskich i zagranicznych m.in. IV Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (“najbardziej obiecujący polski tenor” nagroda pozaregulaminowa), VI edycja tego konkursu – II miejsce, laur „najlepszego Polskiego uczestnika”, „najlepszego tenora konkursu”. Uczestnik licznych festiwali w kraju i zagranicą. Jeszcze na studiach debiutował jako Leński w operze P. Czajkowskiego “Eugeniusz Oniegin”.
Od 2003 roku nawiązuje stałą współpracę z Teatrem Wielkim- Operą Narodową śpiewając główne role w operach i odbywając liczne tournee zagraniczne (Wielka Brytania, Hiszpania, Litwa, Japonia). Stale współpracuje z Teatrem Wielkim w Poznaniu i Operą Wrocławską i z zespołami: m.in. Filharmonii Narodowej, Filharmonii Białostockiej, Śląskiej, Łódzkiej, Częstochowskiej, Lubelskiej, Krakowskiej, Sinfonia Viva Tomasza Radziwonowicza.
Pracował z wieloma znanymi dyrygentami i reżyserami m.in. J. Kasprzyk, J. Maksymiuk, J. M. Florenco Junior, A Zedda, W. Michniewski, Ł. Borowicz, A. Straszyński, M. Dworzyński., K. Zanussi, K. Warlikowski, M. Treliński, p. Kos – Nowicki, K. Penderecki i in.
Został wyróżniony przez Marię Fołtyn „Małym Berłem” jako kontynuator „promocji kultury polskiej w świecie”. W swoim repertuarze ma główne partie z oper Mozarta, Czajkowskeigo, Szymanowskiego, Moniuszki, Brittena, Janacka i inn.
Remigiusz Łukomski – bas. Absolwent Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. W. Zalewskiego (2005). Jest laureatem licznych nagród i wyróżnień m.in. I wyróżnienia w kategorii operowej w Konkursie Wokalnym w Dusznikach-Zdroju (2002); nagrody specjalnej jury oraz medalu miasta Braila w finale Międzynarodowego Konkursu Wokalnego H. Darclée w Rumunii (2003) oraz nagrody specjalnej dla najlepszego polskiego wykonawcy podczas V Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (2004). Począwszy od 1999 artysta czynnie koncertuje. Brał udział w wielu spektaklach operowych, grając główne role i występując na deskach scen operowych i teatralnych w całej Polsce. W repertuarze obok ról operowych znajdziemy również partie koncertowe i kameralne z dzieł Haydna, Bacha i wielu innych, a także udział w przedstawieniach rocznicowych m.in. koncert jubileuszowy poświęcony twórczości kompozytorskiej W. Rudzińskiego w AM im. Fryderyka Chopina w Warszawie (2002), koncert z okazji przyjęcia nowych państw do Unii Europejskiej „Opera Europissima” w Mariborze (Słowenia) jako reprezentant Polski (2004); koncert ,,Warszawskie Dzieci’’ z okazji 60. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego z towarzyszeniem artystów Paderewski Symphony Orchestra (2004); cykl koncertów rocznicowych z okazji Powstania Warszawskiego i Powstania Listopadowego z Filharmonią im. Traugutta (2004-05). Artysta na stałe współpracuje z Teatrem – Operą Narodową w Warszawie.
Kameralny Chór Kantorei Sankt Barbara powstał w 2000 r. Zespół koncentruje się na wykonawstwie chóralnej muzyki a cappella oraz dzieł wokalno-instrumentalnych baroku. W repertuarze KSB znajdują się dzieła: Palestriny, Schütza, Haendla, Gorczyckiego, cykl motetów A. Brucknera, Pasje Bacha, a także kompozycje współczesne twórców polskich, niemieckich i austriackich. Zespół wykonał kilka kantat, motetów, Oster-Oratorium, Himmelsfahrt-Oratorium, Magnificat J. S. Bacha, kilkakrotnie wykonywał Requiem W.A. Mozarta (2005 – 2006), dzieła J. Haydna – Te Deum, Schöpfung, Stabat Mater, Oratorio de Noël C. Saint–Saënsa, Otčenáš L. Janačka, i in. Wśród W 2005 r. w ramach II Festiwalu Misteria Paschalia chór został zaproszony do wykonania programu z rękopisu Magnus Liber Organi z katedry Notre Dame w Paryżu wraz ze słynnym angielskim kwartetem wokalnym Orlando Consort, a także dokonał nagrania płytowego z kompozycją Przez tę ziemię przeszedł Pan Jana Kantego Pawluśkiewicza. Zespół uczestniczył w wielu krajowych konkursach chóralnych zdobywając czołowe nagrody i wyróżnienia. Od 8 lat KSB koncertuje z niesłabnącą popularnością, spotykając się z ciepłym przyjęciem publiczności. W dorobku ma kilka wydań płytowych (Muzyka u Św. Barbary, Motet J.S. Bacha O Jesu Christ mein’s leben Licht). W styczniu 2008 roku KSB wraz orkiestrą L’Estate Armonico oraz solistami z Niemiec, Hiszpanii i Polski wydali płytę Georg Anton Benda – Gott ist die Liebe – kantaty kościelne. Obecnie Kantorzy biorą udział w cyklu koncertów promujących nagrane na niej dzieła.
Orkiestra kameralna L’Estate Armonico założona została w 2001 r. przez Wiesława Delimata na potrzeby wspólnych przedsięwzięć muzycznych Kantorei Sankt Barbara i Pro Musica Mundi. Tworzą ją najlepsi instrumentaliści zawodowych orkiestr krakowskich, muzycy takich zespołów jak Cappella Cracoviensis, Sinfonietta Cracovia czy Orkiestra Filharmonii Krakowskiej. Zespół regularnie koncertuje w Krakowie i w innych miastach Polski. Ze szczególnym entuzjazmem poświęca się interpretacji muzyki barokowej, przeznaczonej na kameralne składy orkiestrowe. Kierowana przez Wiesława Delimata orkiestra wykonywała m.in. Oster-Oratorium, Himmelsfahrt-Oratorium, Magnificat, a także kantaty i motety J. S. Bacha, Requiem W.A. Mozarta, Te Deum, Schöpfung, Stabat Mater – J. Haydna, Oratorio de Noël – C.Saint – Saënsa, Otčenáš – L. Janačka, i in. Wraz z chórem Kantorei Sankt Barbara l’Estate Armonico nagrali płytę „Muzyka u św. Barbary”, motet O Jesu Christ mein’s Lebens Licht z kantaty BWV 118 b J.S. Bacha dla Polskiego Towarzystwa Bachowskiego oraz 4 kantaty kościelne Georga Antona Bendy Gott ist die Liebe.
(wyd. 2008)Wiesław Delimat – dyrygent – absolwent krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie organów (J. Jargoń) oraz dyrygentury (J. Katlewicz). Uczestniczył w licznych mistrzowskich kursach interpretacji muzycznej w kraju i za granicą. Współpracuje z wieloma zespołami chóralnymi i orkiestrowymi m. in. z Krakowskim Chórem Akademickim UJ, Capellą Cracoviensis, NOSPR- em, Chórem Polskiego Radia, EuropaChorAkademie. Koncertował w większości krajów europejskich, w Japonii i USA. W roku 2000 powołał do istnienia chór kameralny Kantorei Sankt Barbara oraz orkiestrę L’Estate Armonico, z którymi wykonał wiele dzieł wokalno-instrumentalnych (w tym Magnificat i kilka kantat Bacha, Requiem Mozarta, dzieła Schuberta i mistrzów XX wieku). Jako solista, kameralista i dyrygent dokonał licznych nagrań radiowych i płytowych. Jest adiunktem Papieskiej Akademii Teologicznej (organy, chóralistyka), dyrektorem Archidiecezjalnej Szkoły Muzycznej I i II stopnia oraz kantorem kościoła św. Marka w Krakowie. W 2007 r. został odznaczony Orderem św. Sylwestra I przyznawanym przez Papieża osobom świeckim za ich wybitne zasługi dla Pontyfikatu i za krzewienie muzyki sakralnej.